Omega-3 visoliecapsules

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik heb gehoord dat het gezond is om Omega-3 visoliecapsules te gebruiken omdat het goed is voor de hersenen. Dat ben ik dus gaan doen. Echter van deze visolie krijg ik nogal veel oprispingen. En dat is echt vreselijk vies. Het maakt niet uit of ik het net voor, tijdens of na het eten inneem. Nu is mijn vraag: is het écht nodig om dit te gebruiken en zo ja, is er dan misschien ook omega 3 in tabletvorm zodat ik daar hopelijk niet van oprisp?

Antwoord

Ik ben geen expert op dit gebied. Maar in Nederland worden wel heel veel (m.i. nodeloos) supplementen gebruikt.

Ten aanzien van omega 3 vetzuren verwijs ik je graag naar een artikel van Martijn Katan. Hij is hoogleraar Voedingsleer aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Martijn Katan heeft overigens uitermate goed leesbare boekjes geschreven over de zin en onzin van de gezondheidsclaims van voeding.

Groeten,
José de Jongh