Nieuwe start met ex

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Hoe weet je of je nog je ex leuk vindt, van hem houdt en of het genoeg is voor een gezonde blijvende relatie? Door twijfel en geen zicht op de toekomst blijf ik hiermee zitten. Ik mag hem graag, maar door zijn mindere kanten zijn er de twijfels en ik weet niet wat de toekomst doet en ik weet niet meer wat de gevoelens moeten zijn na de breuk.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Gevoelens voor je ‘ex’ lijkt me niet zo gek, want jullie hebben een relatie gehàd. Verleden tijd, dat wel. Een toekomst zit er niet in, tenminste dat lijkt me niet. Ex is tenslotte ex, nietwaar. Hoewel een nieuwe start misschien wel tot de mogelijkheden zou kunnen behoren.

Er zullen redenen voor het beëindigen van de relatie geweest zijn, net zo goed als toen er op een ogenblik een relatie ontstond. Ga voor jezelf na wát die redenen waren: waar ‘viel je op’ destijds, waardoor ‘liep het stuk’? Probeer op die manier je gedachten en gevoelens te analyseren. Dat is de enige manier om er ‘grip’ op te krijgen. Nee, de toekomst kennen we geen van allen. En wat gevoelens ‘moeten zijn’ na een breuk heeft te maken met de uitkomst van bovenstaande analyse.

Na je korte brief, waarin heel veel níét staat, heb ik niet zoveel aanknopingspunten voor een persoonlijk antwoord. Je zult dus zelf aan de slag moeten, óf opnieuw schrijven met meer gegevens over jezelf en je leefsituatie.

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verkering uit
2 reacties
coby6
Ik las eens dat je een partner moet zoeken met wiens negatieve kanten je goed om kunt gaan.
Je gaat niet voor niets uit elkaar. Ga dan later niet zeggen: och dat loopt vast wel los, kan ik je uit ervaring meegeven. Dat je uit elkaar gaat is al een heel slecht teken. Ik zou wat red flag lijsten opzoeken op internet.
https://www.rd.com/advice/relationships/signs-your-partner-isnt-the-one/
Catherine
Ik mag hem graag vind ik persoonlijk een te zwak argument om opnieuw in deze relatie te stappen.
"Ik merk nu dat ik beslist niet zonder hem kan" of "ik houd nog zielsveel van hem, ondanks zijn fouten" zou meer gewicht in de schaal leggen.
Je twijfelt zelf al aan je gevoelens, bij twijfel: niet doen!