Raar

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik vind het geloof maar vaag. Bij de wederkomst krijgt iedereen een nieuw volmaakt lichaam. Dus een mannenlichaam of vrouwenlichaam. Maar waarom zou een vrouw nog borsten hebben? Die waren van functie om een kind te voeden. En waarom zou een man dan nog een penis hebben? Seksualiteit bestaat dan niet meer en als het goed is hoef je in de hemel toch ook niet naar het toilet enz.?

En nog zoiets: kinderen die als (ongeboren) baby of als jong kind zijn gestorven en de ouders zijn christen, dan is het kind na het sterven in de hemel. Wil dit zeggen dat (ongeboren) baby's van onchristelijke ouders in de hel zijn? We hebben er toch allemaal even weinig recht op en wij christenen zijn toch niet beter? Die baby van een onchristelijke wist net zo weinig af als die van een christelijk iemand.

En waarom wordt er altijd gezegd dat als je bekeerd bent, je alles mag maar sommige dingen niet wilt? Dat is dus helemaal niet zo want als je bekeerd ben mag je echt niet opeens doodslaan of je het nou wil of niet. Ik vind het zo vaag en krom allemaal.

En waarom zou popmuziek perse fout zijn? Sommige liedjes gaan over dagelijkse dingen en is niks mis mee. Toch niet alles hoef op God gericht te zijn? Kinderliedjes en volksliederen zijn dat toch ook niet, maar dat mag dan opeens weer wel... dat is toch raar.

Antwoord

Beste vraagsteller. Al jouw vragen zijn al diverse malen aan de orde gekomen in onze vragenrubriek. Je kunt via ons zoekprogramma de antwoorden vinden.

In het kort:

1. We weten dat Gods kinderen op de nieuwe aarde een volmaakt lichaam zullen krijgen, niet hoe dat er uit zal zien.
(zie ook de tag 'nieuwe hemel en aarde')

2. Gelovige ouders mogen geloven dat hun vroeg gestorven kinderen zalig zijn. Van de anderen weten we het niet.
(zie ook de tag 'jonggestorven kinderen')

3. Alle aspecten van pop- en seculiere muziek zijn uitgebreid behandeld door ondermeer ons panellid Gerard Slurink.