Reiniging ontvangen buiten de tempel

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mogen wij als heidenen naar joodse begrippen ook de reiniging ontvangen buiten de tempel als die eenmaal is herbouwd, iets waar sommige van ons naar uitkijken?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je hebt geen andere reiniging van node, dan die van Jezus Christus. Terug naar de (vernieuwde) tempel is terug naar de wet. Zoiets wilden de Galaten ook. Jezus was hen best, maar ze wilden zelf ook nog iets bijdragen aan de genade. Jezus wat en ik ook wat... Daarom noemt Paulus hen uitzinnig in Galaten 3. Wie terug wil naar de wet, waar de tempeldienst naar verwijst, blijft ook onder de vloek. Jezus alleen en anders geen.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

Tags in dit artikel:

tempel