Teken in de wolken

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In Amerika is dit gefilmd:

Het is niet bewerkt of iets maar het is echt gebeurd. Dit maakt mij best wel bang. Is dit een teken dat God echt elk moment kan terugkomen? En hoe verklaren jullie dit filmpje? Wat vinden jullie er van?

Antwoord

Het vervelende van dit soort vage filmpjes is dat iedereen er in kan leggen wat hij er in wil zien. Wij constateren niets anders dan een door de storm gevormde en voortbewogen wolk. Naast waakzaamheid wijst de Bijbel ook op nuchterheid. En dat laatste lijkt ons zeer gepast bij dit soort wonderlijke ‘ontdekkingen’. Enkele jaren geleden zou ook het groene paard uit Openbaringen in Egypte zijn gezien...

Bovendien, God is een Geest. Hij is onzichtbaar. Naast het feit dat Hij -met eerbied gesproken- wel wat anders te doen heeft dan tijdens een storm in Alabama op de wolken te gaan wandelen.

Dat Christus terug komt is voor ons een feit. En dat Hij dan komt om te oordelen de levenden en doden maakt Gods Woord ook duidelijk. Het zou best kunnen dat die tijd zeer nabij is. Dat betekent dat we niet moeten wachten met ons te bekeren. De Zaligmaker roept en nodigt een ieder om gebruik te maken van Zijn genade door geloof en bekering. Dan hoef je ook nergens meer bang voor te zijn.