Paniekaanvallen vanwege dood en wederkomst

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Ik krijg soms paniekaanvallen als ik aan de dood denk, maar vooral als ik aan de wederkomst denk. Wat kan ik hier tegen doen?

Antwoord

Beste vraagsteller, het is beiden even erg als je nog onbekeerd verder leeft. Dan ga je immers voor eeuwig verloren, terwijl dat niet nodig is. De Heere Jezus roept immers op tot geloof en bekering en het volgen van Hem. En hoe je dat doet kun je lezen in onderstaande urls:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/24180/onbekeerd-en-angst-voor-de-wederkomst

www.refoweb.nl/vragenrubriek/17001/bang-voor-de-wederkomst

www.refoweb.nl/vragenrubriek/15474/bang-voor-dood-en-wederkomst

www.refoweb.nl/vragenrubriek/1663/hoe-word-ik-bekeerd

www.refoweb.nl/vragenrubriek/21058/hoe-word-ik-bekeerd

4 reacties
AHHK76
Heel moeilijk en naar als je hier last van hebt... ik had het ook, terwijl ik wel mocht weten dat ik een kind van God ben. Toch had ik christelijke hulpverlening en medicijnen nodig om hieruit te komen. Eén waardevol advies wat ik kreeg van hulpverlening, was om te gaan zingen als de paniek op kwam zetten... Ht heeft mij enorm geholpen! Sterkte en Gods zegen.
Samanthi
De stokbewaarder vroeg: "Mannenbroeders wat moet ik doen om gered te worden?"
Het antwoord wil ik ook aan jou geven: "Geloof in de Heere Jezus Christus en je zult zalig worden."
Johan100
Ik was vroeger ook bang voor de wederkomst. En dat had niet zozeer te maken met de vraag of er wel ruimte is in Christus. Maar ik wilde m'n oude leventje niet loslaten. Ik was kortweg gezegd niet vernieuwd. Beste vraagsteller, belijdt je zonden, vraag of God je vrijmaakt van angsten en zeker van angsten die niet naar Hem toe drijven, vraag of Hij waar geloof schenkt en je een nieuw schepsel maakt in Christus Jezus, daaruit volgt een verlangen naar de terugkeer van Jezus. Ik gun het je van harte. Gods zegen.
AnonV
Vergroot je Bijbelkennis! althans dit hielp bij mij erg goed.

Je geeft aan dat je vooral bang ben voor de wederkomst? Gebruik deze tijd om de relatie aan te gaan met God zodat Jezus ook voor jou instaat.