Amen bij einde gebed

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Waarom zeggen mensen aan het einde van het gebed altijd “amen”?

Antwoord

Alle artikelen over dit thema kun je vinden onder de tag 'Amen'.

4 reacties
coby6
Het betekent: het zij zo.
Albert69
Een mooiere uitleg staat in de HC, zondag 29, vraag en antwoord 129 nl:
Amen wil zeggen: Het is waar en zeker. Want God heeft mijn gebed veel stelliger verhoord, dan ik in mijn hart voel dat ik dit van Hem begeer.
Albert69
Een mooiere uitleg staat in de HC, zondag 52, vraag en antwoord 129 nl:
Amen wil zeggen: Het is waar en zeker. Want God heeft mijn gebed veel stelliger verhoord, dan ik in mijn hart voel dat ik dit van Hem begeer.
Sammie2016
Amen zeg je omdat je het eens bent met degene die het gebed heeft uitgesproken.
Eerlijkheidshalve moet men toegeven dat er soms dingen in een gebed gezegd worden waar men misschien geen 'amen' op kan/wil zeggen.