De wederkomst versus genadetijd van geliefden

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Hoe kan ik echt uitzien naar de wederkomst van de Heere als ik weet dat mijn man en kinderen (nog) niet bekeerd zijn? Ik vind dit erg moeilijk. Aan de ene kant is er het verlangen en aan de andere kant hoop ik op nog een poos genadetijd voor hen. Herkent u dit?

Antwoord

2 reacties
Johan100
De sleutel is dat de Heere dat verlangen kan werken. Dat kun je niet zelf.
Verwacht niets van jezelf, alles van Hem.

Je hoopt op een poos genadetijd voor je man en kinderen, begrijpelijk, maar ondertussen leven ze door buiten Christus. Prijs de Heere aan aan je man en kinderen. Dat je maar het middel mag zijn in Zijn hand tot hun bekering.
Wacht niet af tot zij ook eens de Heere gaan zoeken, maar prijs de Heere aan met je woorden en je daden.
Jesaja40
De deurkruk om je hart voor de Eeuwige te openen zit aan de binnenkant. Wie dat in de gaten heeft zal die deur open houden. Invloeden van buitenaf en eigen zwakheden duwen die deur vaak weer dicht.

Daarmee wil ik aangeven dat het openhouden van de deur van je hart altijd een strijd is. Laat uw omgeving dat weten van die strijd, die moeite die u moet doen op die voortdurend open te houden.

Als u de vrijmoedigheid hebt om te spreken over die strijd gaat het ten diepste altijd om de Eeuwige de eer te geven die Hij toekomt. Spreek er over dat u de komst van de Messias echt verwacht en dat u uitziet naar die dag. Vraag de Eeuwige in uw hart om wijsheid en de juiste woorden te kiezen om uw naaste, die u zeer lief is, te mogen bereiken.

Heel veel zegen op de resterende levensweg. Net als u verlang ik ook naar de Messias. Liever vandaag dan morgen.