Zondaarsgebed

Ds. A. Simons / Geen reacties

Vraag

Sinds drie maanden ga ik weer regelmatig naar een kerk. Ik ben opgevoed met het christelijk geloof maar heb dat vanaf mijn puberjaren tot nu toe (zo’n vijftien jaar) vrijwel los gelaten en er op los geleefd. Laatst had ik een gesprek met onze voorganger die voorstelde om het zondaarsgebed te bidden, ook dacht hij in ons gesprek de Heilige Geest aan te voelen Die aangaf dat Hij een plan met mij heeft en mij wil hebben/gebruiken. Ik gaf aan dat ik dit gesprek even wilde laten bezinken en er later op terug wil komen. De wil vanuit mijn kant om te veranderen is er, alleen vraag ik mij af of dit allemaal echt kan.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Vriend, ik vind het heel lastig om op grond van zo’n kort verslag een eerlijk en evenwichtig antwoord te geven. Los van de persoon die je ontmoet hebt als voorganger, wil ik het volgende tegen je zeggen: Bijzonder dat je de weg weer hebt gevonden naar het Woord. Hopelijk ben je als een verloren zoon teruggekeerd naar Vader (Lukas 15). Met de bede op je lippen en in je hart: Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en voor U en ik ben niet meer waardig Uw zoon genaamd te worden. In deze weg wil God in Christus zondaren aannemen. Zoals ook de Vader deed bij de verloren zoon. Noem dit een zondaarsgebed; goed, maar dan wel met mond en hart. Ik heb liever dat je met eigen woorden (zo wil God dat ook) je hart uitstort aan de voet van het kruis -met heel je hart- dan dat je een formuliergebed met je lippen bidt. Wat een wonder als je gaat zien dat er buiten Christus geen heil en vrede te vinden is voor jou en mij.

Ook vind ik de uitspraak lastig en gevaarlijk om te zeggen tegen elkaar dat God een plan heeft en jou wilt gebruiken in Zijn koninkrijk. Volgens mij heb je op dit moment één ding nodig en dat is vrede met God. Dat je mag weten dat je in Christus rechtvaardig ben. Eeuwig wonder voor zo’n wegloper als ik en jij. Als God daarna een weg met je gaat in Zijn koninkrijk dan maakt Hij je dat ook bekend door het Woord. Jazeker dan mogen kinderen van God en Gods knechten soms gebruikt worden om je daarin te sterken en te bevestigen.

Vriend aan het einde van dit schrijven is er een belijdenis heel belangrijk in je leven namelijk: Toen vluchtte ik tot Jezus en God sprak mij vrij...

Van harte Gods zegen op je levenspad mijn vriend,
Je ds. A. Simons

Ds. A. Simons

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Valburg-Homoet
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden: