Naproxen en vruchtbaarheid (2)

M. M. Methorst / Geen reacties

Vraag

Beste meneer Methorst, in een vraag over naproxan en vruchtbaarheid geeft u aan dat dit middel inderdaad invloed heeft op de vruchtbaarheid. Heeft dit ook gevolgen voor later? Op dit moment heb ik nog geen relatie, maar als ik later getrouwd ben, ben ik dan minder vruchtbaar omdat ik nu naproxan gebruik?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Nee hoor, daar hoeft u niet bang voor te zijn. Alleen op de momenten dat u naproxen of een ander NSAID slikt heeft het invloed op de vruchtbaarheid. Dit proces is omkeerbaar door weer te stoppen met het slikken van naproxen. Het heeft dus geen invloed op de vruchtbaarheid in de toekomst.

Met vriendelijke groet,
Martijn Methorst

Lees meer artikelen over:

bijwerkingen