Langer in de hemel

Ds. J. van Amstel / 5 reacties

Vraag

Ik zat pas te denken... Mensen die in het Oude Testament leefden, zoals Noach en Mozes en veel meer mensen, die kwamen na hun sterven in de hemel. Maar nu duizenden jaren later zijn zij dus veel langer in de hemel dan mensen die nu sterven en in de hemel komen. Is dat wel eerlijk?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het is een en al wonder wanneer iemand in de hemel komt. Wie heeft dit verdiend? God zou ons vanwege onze zonde en schuld verloren kunnen laten gaan. Daarom is de vraag van de ene moordenaar naast Jezus aan het kruis voor ieder op z’n plaats.

Dan kun je alleen door genade zalig worden en is een enkele minuut in de hemel alleen maar een wonder. Wie spreekt dan nog over oneerlijkheid? Wie heeft iets tegen God en Zijn genade in te brengen? Wie durft dit?

Ds. J. van Amstel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ede
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Ds. van Amstel is op 1 juni 2022 overleden.

Tags in dit artikel:

hemel
5 reacties
Molly
(ik) denk aan het bijbelverhaal van Jezus over de werkers in de wijngaard. Hen was allen een zilverstuk beloofd of ze nu lang of korter gewerkt hadden.
PaulP
1000 jaar is als een dag en een dag als duizend jaar. Al ben je 6000 jaar in de hemel is dat nog maar gelijk aan een knippering van je ogen.

In de eeuwigheid bestaat geen tijd, voor eeuwig bij de Vader.
Lecram
Als Jezus terugkomt en de doden staan op, dan is er niemand van de mensen meer in de hemel. Dan leven we eeuwig op de nieuwe aarde.
Eerlijk gezegd hoop ik dat ik nooit in de hemel kom, maar dat Jezus, voordat ik sterf, terugkomt.
AHHK76
Het is genade als je in de hemel komt of op de nieuwe aarde. Dan valt alle tijd weg en als je dan bedenkt dat je het niet verdiend hebt, dan maakt het niet uit dat anderen er 'eerder' waren dan jij. Dan ben je blij, dat je erbij mag zijn... en dat het nooit meer stopt...
Waverick
Ik denk dat, als je eenmaal wordt toegelaten, het (ook voor jezelf) niet meer uitmaakt wie er eerder of later is binnengekomen. Onze God kennende zal er namelijk geen afgunst meer zijn, dus iedereen gunt iedereen het beste.

Iedereen volmaakt, is dat niet fantastisch? Geen onbegrip meer, alle barrières die ons op de huidige aarde kunnen scheiden, zijn weg! Echt geweldig!

En de wetenschap dat je niet meer zult sterven! God zij geloofd! Eeuwig zingen... En alles dankzij Hem. Ik dacht vroeger weleens dat ik daar misschien dan geen zin in zou hebben (eeuwig zingen), maar waarschijnlijk krijgen we daar spontaan zin in. Ik stel me voor dat we dan gewoon niet meer kunnen ophouden Hem te prijzen. Alle (kunst)werken van de oude aarde doen er niet meer toe, omdat ze geen betekenis meer hebben (sorry Mozart, Schubert, Mendelssohn, Van Gogh, Vermeer, Ravel, Rembrandt, Bach, Fauré, enz...), in plaats daarvan komen er werken die echt volmaakt zullen zijn.