Nog veel willen doen voor de wederkomst

Ds. B. J. van de Kamp / Geen reacties

Vraag

Ik ben 16 en heb een vraag over de wederkomst. Ik ben niet bang voor de wederkomst, maar ik wil nog zoveel doen hier op aarde voordat Christus terugkomt! Ik heb twee jaar een vriend en wil graag met hem trouwen en een gezin krijgen! Dat is echt een van mijn grootste wensen. Soms ben ik alleen bang dat dat nooit realiteit gaat worden omdat de wederkomst dan misschien al gekomen is. Is verkeerd dat ik daarom hoop dat de wederkomst pas over 40 jaar ofzo is?

Antwoord

Beste vraagstelster,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je goede relatie en ik hoop dat jullie een bijzonder gezegend huwelijk mogen gaan ontvangen.

De grote zegen, dat je mag geloven, kan door ons niet groot en blij genoeg worden gewaardeerd. Belangrijk is dat de wederkomst ons niet moet ontmoedigen, maar juist bemoedigen. Als het leven niet anders is dan dit leven, zou je jezelf moeten afvragen of je wel aan een huwelijk zou moeten beginnen. Immers hoeveel mensen zijn er niet met de mooiste dromen en gedachten begonnen, maar alles is als is in een hel veranderd. Gebrokenheid in de relatie, verdriet in het sterven van kinderen etc. Je kunt eigenlijk alleen aan een huwelijk beginnen als je weet dat je huwelijk een type is van het huwelijk van Christus met Zijn gemeente. In Christus raken wij God niet kwijt en elkaar niet.

Luther zei eens: Als ik wist dat de Heere Jezus morgen zou komen, dan zou ik vandaag nog een appelboom planten. Dat vind ik geweldig. Je kunt het ook anders zeggen:  Als ik wist, dat morgen Christus wederkomt, zou ik vandaag nog aan een relatie beginnen. Immers, in Christus raak je elkaar niet kwijt, maar ontvang je juist de basis voor je hele leven. Denk aan de gelijkenis van de wijze man. Hij bouwde zijn huis op de Rots – op Christus. Toen kwam het noodweer. Het levenshuis bleef staan.

In Christus raak je het leven niet kwijt, maar ontvang je het juist. Hoe mooi dat is, kunnen wij niet bevatten. Dat gaat ons verstand te boven.

Daarom wens ik jullie een geweldig mooie trouwdag toe en een zegenrijk huwelijksleven. Daarbij mag je weten dat Dé Trouwdag nog komt. Dan wordt alles tot een voor ons onbereikbaar hoogtepunt gebracht. Een drievoudig snoer kan niet worden verbroken, Prediker 4:9-12.

Hartelijke groet,
Ds. B. J. van de Kamp

Lees meer artikelen over:

wederkomst