Afstand nemen na verliefdheid

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb 3-4 maanden heel intensief contact gehad met een jongeman. Aangezien hij niet verliefd was/werd (ik wel), hebben we in goed overleg samen het intensieve contact gestopt omdat het bij mij alles steeds op z’n kop zette, maar het voor hem gewoon gezellig was en weinig betekende. De eerste weken was het heftig dat het intensieve contact stopte. Mijn hele leven was immers ingericht op het contact met hem. Als ik ergens mee zat deelde ik het met hem. Ik voelde me helemaal vertrouwd bij hem, durfde alles te delen en te zeggen etc.

Maar een poosje later kreeg ik rust en kan ik weer genieten van andere dingen in het leven, heb ik inmiddels weer een bepaalde balans gevonden. Toch komt hij met enige regelmaat in mijn gedachten en met momenten mis ik hem zelfs na drie maanden nog ontzettend. En die ‘missende momenten’ worden de laatste tijd (weer) meer. Ik probeer het naast me neer te leggen en mezelf er niet op te focussen, omdat immers alles wat je aandacht geeft, ‘groeit’. Maar oei, het is zo moeilijk...

Antwoord

Beste briefschrijfster,

Wat is uw vraag? Als ik uw brief lees bent u op de goede weg van de gewenste afstand nemen. Nee, dat is zeker niet altijd gemakkelijk. Maar -precies zoals u beschrijft- naarmate de tijd verstrijkt vindt u meer rust. Ga dus op die weg verder. Inclusief de moeilijke momenten, want ja, hobbels zitten er ook in een (levens)weg.

Sterkte gewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid