Vriendin voor verstandelijk beperkte

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Een kennis van mij wil graag een vriendin, maar hij is verstandelijk beperkt. Zelf kan hij geen vriendin zoeken. Bestaan er christelijke instanties die hem kunnen helpen? Hij is halverwege de 20.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het is natuurlijk heel erg lief als je voor een kennis een vriendin gaat zoeken, maar is dat de goeie weg nu je zegt dat hij dat zelf niet kan? Ieder mens moet zijn/haar eigen leven leiden. Waarbij vrienden ondersteunend kunnen zijn, maar níét door verantwoordelijkheden over te nemen. Nogmaals, bedenk waar jouw goedbedoelde zorg omslaat in bemoeienis. Een verstandelijke beperking zal ook binnen een mogelijke relatie een blijvende zorg zijn. Waarmee ik níét zeg, dat een relatie onmogelijk is. Maar of jíj (“kennis”, zoals je schrijft) de aangewezen persoon bent om ‘iets te regelen’ vraag ik me af!

Heeft deze kennis van jou familie: bespreek dan eerst eens met hen wat jouw gedachten zijn! Misschien worden jouw ideeën gewaardeerd, misschien ook niet. In ieder geval zou ik geen ‘anonieme’ instantie -hoe christelijk ook- inschakelen zonder voorkennis van mensen die dichter bij jouw kennis staan dan jij zelf doet. Al jouw goede bedoelingen ten spijt.

Succes gewenst,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

datinghandicap