Bang om uitlekken naaktfoto's

M. F. (Irma) Roobol-van der Sluijs / 2 reacties

Vraag

Ik ben een meisje van vijftien jaar en drie jaar geleden heb ik naaktfoto’s gestuurd naar verschillende jongens die ik niet kende. Onherkenbaar maar helaas ook herkenbaar en via Snapchat, maar ook op andere manieren. Misschien wisten sommigen mijn naam. Ik heb hier ontzettend veel spijt van en ik weet ook niet helemaal waarom ik het deed, ik denk uit onzekerheid. Mijn vriend weet hiervan.

Ik ben nu vooral heel bang dat mijn foto’s alsnog uit zullen lekken, maar aan de andere kant is het ook al meer dan drie jaar geleden en kunnen al deze jongens mij niet meer bereiken als het goed is. Ik weet nu echt dat ik het nooit had moeten doen, maar destijds was ik niet zo bekend met de regels op internet enz. Ik heb er echt heel veel spijt van. Hoe groot is de kans dat de foto’s alsnog uit zullen lekken? En wat moet ik dan doen? Wat denkt u hier van?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Wat ik begrijp uit je vraag is dat je erg bezorgd bent of de foto’s die je gestuurd hebt alsnog zullen uitlekken. Ik begrijp die zorg, want je kunt er nooit zeker van zijn dat het niet gebeurt. Ik weet niet welke andere manieren, dan behalve Snapchat, je gebruikt hebt, maar alles wat je op internet zet kan blijven rond circuleren. Daarom is het zo gevaarlijk om dit te doen. Laat het ook een waarschuwing zijn voor anderen die dit lezen. Doe dit niet, want het kan je blijven achtervolgen (én het geeft je niet wat je verlangt!!).

Ik denk niet dat de kans heel groot is dat dit na drie jaar nog uitlekt, maar zeker weten kun je het helaas nooit...

Naast de zorg over het uitlekken van deze foto’s, moet je jezelf denk ik ook afvragen waarom je dit destijds gedaan hebt. Je denkt zelf uit onzekerheid, zeg je. Zou het niet dieper gaan dan dat? Je was toen 12!! Een kind van 12 jaar... Dit doe je niet zomaar! Was je op zoek naar waardering? Maar wie heeft jou dan voorgelogen dat je het op deze manier kan krijgen? Want dit is juist jezelf vernederen! Was de leegte, de eenzaamheid, het gebrek aan zelfvertrouwen dan zo groot dan je zo'n wanhopige daad ging doen? Jezelf verkopen als het ware om maar een beetje bevestiging te krijgen? En dan bevestiging krijgen over wat? Over je lichaam? Maar dat gaat ten diepste niet over jou zélf!! Jij wilt gewaardeerd worden om wie je bént, niet alleen om hoe je er uit ziet.

Het is zeker de moeite waard om erachter  te komen, desnoods met psychologische hulp, wat de óórzaak is geweest dat je dit gedaan hebt, anders kan dit je wellicht parten blijven spelen en komt dit op andere manieren tot uiting.

Ik veroordeel je dus niet, absoluut niet! Vind het alleen ontzettend verdrietig dat een kind van 12 zo’n honger heeft naar waardering, dat het een weg inslaat waarin het alleen maar vernedering ondervindt...

Wat kun je doen, vraag je. Het gebed is een machtig wapen. Vraag om vergeving en of je het achter je mag laten. Dat het je niet zal blijven achtervolgen. Maar vraag ook om heling van je binnenste. Om genezing van de pijn diep van binnen. Misschien heb je hulp nodig van een therapeut, die je helpt te ontrafelen waar dit alles vandaan komt.

Ik wens je Gods kracht en Liefde toe. Je hoeft bij Hem niet je best doen om gewaardeerd te worden. Hij houdt van je zoals je bént!

Hartelijke groet,
Irma Roobol

M. F. (Irma) Roobol-van der Sluijs

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Barendrecht
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Functie: Ziekenverzorgende Somatiek & Psychogeriatrie

Tags in dit artikel:

naakt
2 reacties
drj
Ik ben geen jurist, maar wie naaktfoto's van een twaalfjarige doorstuurt of openbaar maakt, maakt zich volgens mij schuldig aan kinderporno.
Als die jongens een greintje verstand hebben, kijken ze wel uit.

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=38340
coby6
Bid gewoon dat ze niet uitlekken. God kan ervoor zorgen dat dat niet gebeurt.