Zwangerschap afgeraden bij medicijnen

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Er zijn medicijnen waarbij in de bijsluiter wordt afgeraden om zwanger te worden op het moment dat je die medicijnen gebruikt. Betekent dit dat het eveneens wordt afgeraden om als man een kind te verwekken tijdens het gebruik ervan? Of is dat minder aan de orde?

Antwoord

Beste vragensteller,

Goede vraag. Het antwoord is: nee, zo wordt die informatie niet bedoeld. Toch is het goed om aandacht te hebben voor een gezonde leefstijl van de man als een zwangerschap gewenst is.

Zie hiervoor bijvoorbeeld:

www.thuisarts.nl/zwanger-worden/ik-wil-mij-voorbereiden-op-gezonde-zwangerschap

Betrouwbare informatie vind je op: www.lareb.nl/teratologie-nl/news/medicijngebruik-door-de-toekomstige-vader/

Vriendelijke groet,
A. Meijer, huisarts