Alzo lief had God de uitverkorenen

Ds. G.A. van den Brink / Geen reacties

Vraag

Geachte ds. G. A. van den Brink. In een YouTube-interview met u gaf u aan dat u “wereld” in Joh. 3:16 uitlegt als “uitverkorenen.”

Ik ben er van geschokken. Als deze tekst “uitverkorenen” betekent, wat geef mij dan het ‘recht’ om op God te vertrouwen? Dan moet ik eerst er achter zien te komen of ik uitverkoren ben en dan kom ik weer terecht bij de leer van mijn eigen kerk, de leer van de kenmerken. Mijn vraag aan u is: als deze tekst “uitverkorenen” betekent, op grond waarvan mag ik dan geloven?