Law of attraction

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Kan de “law of attraction" kloppen vanuit christelijk oogpunt?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Nee, zelfs het verlangen naar geloof en bekering (gewerkt door de Heilige Geest) dient nog gepaard te gaan met het gebruik van de middelen die Gods Woord ons aanreikt: bidden, pleiten, zoeken, kloppen e.d. Het is altijd bid en werk. Onze gerichtheid alleen is niet voldoende. Bekeren is namelijk een werkwoord. Ook in maatschappelijk opzicht vliegen de gebraden kippen ons niet in de mond. Prediker 21:25 zegt het nog duidelijker: “De begeerte des luiaards zal hem doden, want zijn handen weigeren te werken.” De Bijbel leert ons de handen uit de mouwen te steken en niet om ons te focussen of te gaan zitten dagdromen.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
Sammie2016
Romeinen 12:1-2 zegt ...
Broeders, op grond van Gods medegevoel smeek ik jullie daarom om je lichaam aan te bieden als een levend slachtoffer, heilig en aanvaardbaar voor God. Dat is een heilige dienst met je denkvermogen. 2 Laat je niet langer door deze wereld vormen, maar word veranderd door je denken te hervormen, zodat je kunt nagaan wat de goede en aanvaardbare en volmaakte wil van God is.

God wil dat we ons verstand of denkvermogen (een geschenk van God) gebruiken om Hem te dienen.

"Law of attraction" suggereert dat we maar toegeven aan alles wat aantrekkelijk is voor ons lichaam.
De wereld doet een beroep op ons zondige lichaam.

God wil graag dat zijn aanbidders "geestelijke" mensen zijn en niet vleselijk (dat tot de dood leidt) ......
Rom. 8:6 Je richten op het vlees leidt tot de dood, maar je richten op de geest leidt tot leven en vrede.

(lees ook 1Kor 2:14-15) Een fysiek mens aanvaardt de dingen van de geest van God niet, want voor hem zijn ze dwaasheid. Hij kan ze ook niet te weten komen, omdat ze geestelijk moeten worden onderzocht. 15 Maar de geestelijke mens onderzoekt alle dingen.....

Dus God raadt aan ...
Spreuken 4:7 Het beginsel van wijsheid is: verwerf wijsheid,
en bij alles wat je verwerft: verwerf inzicht en verstand!