Vulkaan uit de hel

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat als een vulkaan uitbarst, dit regelrecht uit de hel komt. Is dat zo?

Antwoord

Niet elke vulkaanuitbarsting is hetzelfde. Zo produceert de ene uitbarsting bijvoorbeeld zure, stroperige magma en de andere basische magma. De samenstelling van de lava (magma die naar buiten stroomt) is ook afhankelijk van vorm en samenstelling van het gesteente. De lava stroomt weg en koelt vervolgens af. Uit dit laatste alleen al is duidelijk dat een vulkaanuitbarsting niets met de hel te maken heeft. Het vuur uit de hel is onuitblusselijk (Mark. 9:43).

2 reacties
coby6
Nee maar magma zit wel in de kern en Jezus was in de hel en in het hart der aarde. Lijkt of er gelijktijdig fysiek en niet fysiek vuur is.
dijna61
Jezus is neergedaald in het dodenrijk.