Nog meer doen

Redactie Refoweb / 8 reacties

Vraag

Hoe kan ik God zoeken? Ik lees de Bijbel, bid en dank. Wat kan ik nog meer doen?

Antwoord

8 reacties
coby6
Lofprijzen en je verblijden in Hem. We hadden er laatst een preek over. Is het eerste wat je denkt: wat moet en kan ik allemaal voor Hem doen? Of is het eerste wat in je opkomt blijdschap?
Ik zit heel vaak van: ik moet bidden voor mensen die Hem niet kennen. Heel goed, maar vergeet niet te lofprijzen. Dan leer je Hem beter kennen dan wanneer je alleen maar van alles doet.
WillemB
@coby6, verwarrend wat je schrijft. Prijs jij president Trump ook omdat je hem persoonlijk zo goed kent? Natuurlijk niet...
Hoe kan de vraagsteller zich in God verblijden en Hem prijzen als hij / haar Hem blijkbaar (nog) niet gevonden heeft en niet kent?

Vraagsteller, dit hebben de mensen ook aan de Heere Jezus gevraagd (Joh. 6:28-29).
Zij zeiden dan tot Hem: Wat zullen wij doen, opdat wij de werken Gods mogen werken?
Jezus geeft hier het wonderlijke, maar enig juiste antwoord:
Jezus antwoordde en zeide tot hen: Dit is het werk Gods, dat gij gelooft in Hem, Dien Hij gezonden heeft.
Die “Hem” is de Heere Jezus. Hem heeft de Vader naar de aarde gestuurd, tot Zaligmaker van zondaren.
Ben je een zondaar?
coby6
Ehm oh ik dacht dat de vraagsteller God al kende en alleen beter wilde leren kennen.
Lecram
Vervul de wet van Christus, dat is het ultieme wat je kunt doen (Galaten 6:2)
kip
dit kan evt ook
schep in mij o God een rein harte
en geef mij ene nieuwe vaste geest.
verwerp mij niet
van voor uw aangezicht
en neem Uwe Heilige Geest niet van mij.
Ali636
Misschien nog een aanvulling. Ik was net op een conferentie van evangelisten. Iedereen is daar op zijn eigen plek bezig met het doorgeven van het Evangelie. Als je je relatie met de Heere voor jezelf houdt....zou je dat kunnen ervaren als stilstaand water...dode zee. Maar als je het gaat delen voel je wel degelijk dat het water doorstroomt als in de Jordaan. Spreek mensen aan die Jezus Christus nog niet kennen. Groet ze met: Moge de Heere u zegenen. Moge Jezus Christus u zegenen. Als u moeiten hoort, zeg hen voor hen te bidden in Jezus' Naam. Doe dat dan ook. Geef anders een goed christelijk boek. Een traktaat. Een evangelieboodschap op Audio CD. Stuur via bluetooth gratis van uw smartphone naar die van hen een evangelieboodschap. Download gratis 5fish op uw smartphone. U dan heeft u gratis toegang tot evangelieverkondiging u in heel veel talen. Mijn water is gaan stinken. Ik probeer het nu elkaar dag te delen met anderen. Zie ik de Heere werken in mijn leven? Als Hij maar tot Zijn doel komt in mijn leven. Sterkte!
Samanthi
@Kip
Dit is door iemand (David) geschreven die de Heere al kent, de vragensteller staat nog voor de zaak, ik zou zeggen, aan de ene kant je hoeft niets te doen, aan de andere kant geloof in Heere Jezus en je zult zalig worden.
Ali636
@Samanthi
Ah...dat kan ook nog. Volgens mij wordt het dan nog eenvoudiger. Lees de Bijbel en wat je aanspreekt en snapt ...gehoorzaam dat. Als je dat in praktijk hebt gebracht zal de Heere je de volgende stap laten zien. En zo gaat het het hele leven verder. Maar....ik moet inderdaad geloven èn gehoorzamen. Wie Mijn Woord liefheeft en doet.....zegt Jezus.