Diaken in de CGK

Ds. A.A. Egas / Geen reacties

Vraag

Mag je diaken zijn in de CGK als je niet in een algemeen aanbod van genade en een onvoorwaardelijk evangelie gelooft?

Antwoord

Waarde vriend(in),

Soms zijn vragen ook weleens gemakkelijk te beantwoorden. Het antwoord is heel eenvoudig: Nee!

Wanneer je ambtsdrager wordt binnen de Chr. Ger. Kerk onderschrijf en onderteken je dat je de Belijdenisgeschriften geheel in overeenstemming acht met de Heilige Schrift. Lees daarom maar wat er staat in onze Dordtse Leerregels, hoofdstuk 2, par. 5: “Voorts is de belofte des Evangelies, dat een iegelijk die in den gekruisigden Christus gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe; welke belofte aan alle volken en mensen tot welke God naar Zijn welbehagen Zijn Evangelie zendt, zonder onderscheid moet verkondigd en voorgesteld worden, met bevel van bekering en geloof.” Duidelijker kan het volgens mij niet.

Van harte hoop ik dat je zelf het aanbod van genade in geloof hebt mogen aannemen, vertrouwend op de waarachtigheid van Gods beloften.

Met een hartelijke groet en Gode bevolen,
Je ds. A. A. Egas

Tags in dit artikel:

ambtsdrager