Stewardess

Redactie Refoweb / 21 reacties

Vraag

Ik volg momenteel een opleiding tot stewardess. Echter voelde ik mij schuldig omdat ik dacht dat dit voor mij als christen misschien geen goede baan was, dus heb ik al biddend God gevraagd mij te leiden en mij daar waar nodig te sturen hoe Hij dat wil. Ook heb ik heb gevraagd dat als dit volgens Hem niet het juiste pad is, mij dan ook van dit pad “af te halen.” Echter zit vanaf dag 1 alles al mee, alles gaat goed en alles wat nadelig had kunnen lopen, werkt voor mij in mijn voordeel. Dit lijkt wel een antwoord van Hem. Moet ik verder gaan met deze baan of het afkappen? Ik vertrouw op de Heer met heel mijn hart en het lijkt voor mij nu net alsof Hij het wel goedvindt.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

21 reacties
katlheen
Ik ken de worsteling. Ik heb zelf jaren in het toerisme gewerkt als Tour Manager. En ja, ik werkte ook gewoon op zondag. Op de een of andere manier heb ik dat nooit als belemmering ervaren. Ik kijk juist terug op een mooie tijd in mijn leven waarin ik heel veel mensen heb mogen ontmoeten en soms met verbazing mag terugkijken op de geloofsgesprekken die ik heb gehad met deelnemers van groepen.
Nu zal dat als stewardess wat lastiger worden.

Maar goed, je bidt God of dit de weg mag/moet zijn. Aan alle kanten wordt je daarin bevestigd. Waarom dan twijfel? Omdat andere mensen die menen de waarheid in pacht te hebben zich er tegenaan moeten bemoeien? Laat die mensen buiten de beschouwing. Dit is tussen jou en God. Voor anderen zal je het nooit goed doen en die zullen altijd twijfel zaaien.