Kloppend gevoel

M. M. Methorst / Geen reacties

Vraag

Sinds een paar weken voel ik, steeds als ik zit, mijn hartslag kloppen in mijn benen en billen, met name links. Ook heb ik veel last van hartkloppingen, wat is toegeschreven aan hyperventilatie. Wat kan de oorzaak van het kloppende gevoel zijn?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Dit is op afstand moeilijk te zeggen. Ik zou willen adviseren om dit te bespreken met je eigen huisarts. Deze weet meer van je (medische) achtergrond en kan ook een lichamelijk onderzoek uitvoeren om te kijken naar de oorzaak van het kloppende gevoel in je benen.

Met vriendelijke groet,
Martijn Methorst