Hoed op bij rouwdienst

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Zet je als gelovige een hoed op wanneer er een afscheidsdienst wordt gehouden van een overledene in een dorpshuis?

Antwoord

Bedankt voor de vraag. Het opzetten van een hoed is m.i. niet een zaak van de ruimte waar je samenkomt. Uitgangspunt is de vraag of het een eredienst is. In zo’n geval is een hoed als deksel een passend kledingstuk. Bij een rouwdienst in eigen (christelijke/reformatorische) kring lijkt mij dat wel het geval te zijn.

Vriendelijke groeten,
J. M. Strijbis

Tags in dit artikel:

doodhoofdbedekking