Tips over stille tijd

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik vind het erg moeilijk om stille tijd te houden. Ik heb er totaal geen structuur in maar wil dit wel graag. Het lukt alleen echt niet ik heb al leesplannen gebruikt enz. Ik heb ook totaal geen idee wat voor een boeken ik kan gebruiken wat mogelijk helpt. Ik wil echt door middel van stille tijd meer kennis van God te krijgen om Hem te eren! Ik vind het soms erg lastig om de Bijbel te begrijpen (ook al heb je de Bijbel met uitleg of de HSV-jongerenbijbel erbij). Ook om de aandacht erbij te houden bij het Bijbellezen of bidden vind ik lastig.  Wat voor tips zijn er als het gaat over stille tijd houden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Er zijn al diverse artikelen over dit thema gepubliceerd. Je kunt ze bekijken onder de tag 'stille tijd'.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
Jedidjas
Fijn dat je het verlangen hebt om bewust stille tijd te houden! Iets wat God al in je hart legt.

Zomaar even wat tips:
- Zoek een moment dat je niet moe bent. (bij mij werkt bijvoorbeeld vlak voor het slapen gaan niet, omdat ik dan diep in mn hart wil slapen)
- Belijd je zonden allereerst naar God (en doe dat de hele dag door als je merkt dat je iets verkeerds doet, zegt of denkt. )Zonde staat namelijk altijd tussen jou en God in. Ook zonden belijden van lang geleden , wie weet nog vanuit je kindertijd. Vraag God ook of Hij je je zonden laat zien, zodat je je er bewust van wordt en dit kunt belijden.
- Bid om de Heilige Geest
- klinkt heel logisch, maar ik noem het toch: Wees je er intens bewust van dat God zich openbaart door de bijbel en dat Hij op deze manier tot jou heel persoonlijk spreekt.
- Schrijf bijbelversen op, die bij je blijven hangen. Het kan best zo zijn dat God dit op een andere manier nog later dubbel bevestigd, door bijvoorbeeld een psalm of lied in je hoofd , een opmerking van iemand of een preekzin. Als je hier op gaat letten is het erg bijzonder om op te merken hoe Hij persoonlijk spreekt tot je.
- Besef dat het Gods intense verlangen is dat jij contact met Hem zoekt en dat Hij tot je wil spreken door Zijn Woord. Zo mooi als je beseft dat wij dit niet verdiend hebben en dit pure genade is.
- Wissel bijbellezen en bidden af, als je iets niet begrijpt vraag het dan allereerst aan God zelf. God antwoord op Zijn tijd.
- Bid de hele dag door met God. Wandel met Hem. Overleg alles met Hem, ook de ,in jouw ogen, onbenullige dingen. Hij wil in alle vlakken van je leven jouw Leidsman zijn. Zijn er vlakken in jouw leven waarvan je merkt " oei dat ga ik niet met God overleggen" dan is dat vaak iets waarin je je nog over moet geven aan God of zonden moet belijden. Bespreek ook je moeite daarin met Hem en vraag Hem om hulp als je het moeilijk vindt om dat stukje over te geven aan God, maar geef het wel over.

God zegene je!

-