Knuffelige vriendschap

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik heb een goede vriend, hij vindt mij wel iets meer dan leuk, maar ik voel alleen gewone vriendschap. Dit weten we van elkaar en gaan met respect met elkaars gevoelens om. Toch gebeurt het de laatste tijd dat ik wat tegen hem aankruip als we op de bank een filmpje kijken o.i.d. Hij is behoorlijk knuffelig, dus hij slaat gerust een arm om me heen. Ik vind dit wel prima. Maar toch merk ik de laatste paar keer dat ik daar soort opgewonden van raak. Hoe kan dit van alleen een arm om me heen? En is het raar? Het voelt een beetje gek namelijk.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Vraag en aanbod, lijkt me... als jij tegen hem aankruipt op de bank is het toch een soort van logica dat hij zijn arm om je heen slaat?

Hij is knuffelig, schrijf je, en jij vindt het prima... ben je niet gewoonweg aan het verliefd worden? Het is niet altijd een ‘fall in love’, maar soms een langzaam groeiend besef. Spannend, hoor!

Als dit je voor de eerste keer overkomt voelt het wellicht ‘een beetje gek’, maar vlinders in je buik ís ook een vreemd gevoel. En tegelijk geweldig, toch?

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheidvriendschap
3 reacties
AHHK76
Het kan volgens mij ook alleen een kwestie van hormonen/verlangen zijn, die beginnen te spreken/spelen... zonder dat er echt sprake is van verliefdheid. Maar goed dit mag je zelf uit gaan vinden of jouw gevoelens voor hem nu wel of niet echt gaan veranderen en wat dat inhoudt.
cross
Ben ik ouderwets als ik mijn zoon en dochter er op wijs dat ze dit niet moeten doen omdat het gevaarlijk kan zijn? Het kan ongezond zijn om op deze manier een relatie te beginnen. Leer elkaar eerst kennen. En wellicht kent de vraagstelster haar vriend al goed, maar ook dan: eerst (ouderwets?) verkering vragen. Je leert om eerst te praten. Dat is als je bij elkaar blijft je hele verdere leven nuttig.
hvdijk66
@cross: Ik weet niet of je ouderwets bent maar als ik je termen als gevaarlijk en ongezond hoor gebruiken dan kan ik je niet volgen. Dat staat wat mij betreft ver af van de mooie seksualiteit zoals die door God is bedacht en in mensen (tieners) is ingeschapen.
Als je gevoel en verstand uit elkaar gaat trekken (eerst praten, verkering vragen) dan ben je volgens mij op de verkeerde weg. Mensen zijn door God zo gemaakt. Met vlinders in de buik, behoefte aan een knuffel en aanraking. Zoals jij het beschrijft krijgen deze gevoelens een negatieve lading, daarmee doe je het wonder van seksualiteit tekort.
Ik zou zeggen, geniet en ontdek en gebruik tegelijkertijd ook je verstand.