Meerdere typen van het HP-virus

drs. A.J. van den Noort / Geen reacties

Vraag

Als mijn lichaam het HPV-virus heeft kunnen opruimen, kan ik dan toch weer opnieuw besmet raken met dit virus of ben ik dan resistent?

Antwoord

Beste vragensteller,

Infecties met HPV komen vaak voor. Er zijn meerdere typen van het HP-virus, waarvan enkele o.a. baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken. Als je een virustype hebt doorgemaakt, kun je nadien ook nog besmet raken met een van de andere typen.

Zie voor meer uitleg: www.rivm.nl/Onderwerpen/H/HPV_Humaan_Papillomavirus

Drs. A. J. van den Noort

Tags in dit artikel:

HPV