Vroegtijdige zaadlozingen tijdens de gemeenschap

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een man van 25 en sinds kort getrouwd. De seksuele omgang met mijn vrouw is goed, op een ding na: ik heb last van vroegtijdige zaadlozingen tijdens de gemeenschap. Zodra ik bij haar binnen ben is de prikkel zo stimulerend dat ik geen tot bijna geen controle over het orgasme heb en al binnen een minuut klaar kom. U zult begrijpen dat dit voor ons beiden best vervelend is en dat we graag langer en met minder spanning zouden genieten van de gemeenschap.

We hebben er samen al vaak over gesproken en dat helpt ons zeker goed met het probleem om te gaan, maar helaas is het daar natuurlijk nog niet mee opgelost. We hebben al wat informatie opgezocht over het probleem en lezen verschillende verhalen over medicatie, technieken en behandeling. Het beter controleren van het gevoel hebben we nu al een aantal keer geprobeerd, maar wil niet echt lukken.

Ik heb het idee dat de top van mijn penis gewoon te gevoelig is. Aan de andere kant heb ik bij andere vormen van bevrediging weinig tot geen last van vroegtijdige zaadlozingen. Wij hebben gelezen over diverse oplossingen zoals het gebruikt van serotine-verhogende middelen (anti-depressiva zoals Prozac), Sint-Jans Kruid, pasta's die de gevoeligheid in de penis verminderen, performa condooms, glanstest en psychologische behandelingen. Echter door al het aanbod van oplossingen weten we niet echt wat nu een verstandige weg is. Ik zou best naar een huisarts willen gaan, maar als dit niet nodig is natuurlijk liever niet. Ik hoop dat u ons een handreiking kan doen.

Antwoord

Jouw aandoening komt vaker voor en wordt ejaculatio precox genoemd. Inderdaad worden al de door jou genoemde therapieën wel geadviseerd. Het is aan jou zelf de keuze waar je je het meest in kunt vinden. Soms wordt er ook wel geadviseerd om enige tijd voor de gemeenschap masturbatie toe te passen, zodat het dan veel langer duurt voor je tijdens de gemeenschap zelf een zaadlozing krijgt.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

orgasme