Geen lid geweest van een kerkgenootschap

Reformatorische Maatschappelijke Unie / 3 reacties

Vraag

Waar kan ik een verklaring opvragen dat ik in Nederland geen lid ben geweest van een kerkgenootschap? Ik heb dat nodig voor een Duitse werkgever.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

In Nederland is er geen centrale organisatie die een verklaring afgeeft die aangeeft dat iemand nooit lid is geweest van een kerkgenootschap. De registratie van leden van kerken wordt per kerkgenootschap bijgehouden.

Jannie van der Mark, RMU

Reformatorische Maatschappelijke Unie

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
3 reacties
Naturel
Huhh? Mag ik vragen hoe of waarom je dat nodig hebt?? Kan me hier namelijk helemaal nix bij voorstellen
hans0166
heeft waarschijnlijk alleen maar te maken met het duitse belastingsysteem. De kerkbijdrage wordt direct van je loon ingehouden.
zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerkbelasting
drj
https://www.gutefrage.net/frage/wie-kann-ich-nachweisen-das-ich-keine-religionsangehoerigkeit-habe