Jezus Christus en Dien gekruisigd

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Wat is de precieze betekenis van de woorden “Jezus Christus en Die(n) gekruisigd”? Waar wijst “en Die(n)” op?

Antwoord

Voor zover ik de vraag begrijp is hier 1 Kor.2:2 bedoeld en betuigt Paulus: “Ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u dan van een gekruisigde Jezus. Dat was de kern van mijn boodschap onder u. Jezus Christus Die stierf voor mij aan het vloekhout.”

Ds. C.den Boer