God vinden

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Waarom vind ik God niet? Ik zoek Hem al vijf jaar en kom geen stap verder. Ik studeer theologie dus ken de standaardantwoorden wel uit m’n hoofd: “Hij doet het niet om jouw zoeken, wachten op Zijn tijd”, etc. Maar hoe kom ik nu werkelijk bij God? Wat moet er gebeuren? Wat moet ik doen? Wat doet God? Doet Hij wel iets? Moet ik eerst wat doen?

Antwoord

Eigenlijk is het antwoord heel eenvoudig: je zoekt ‘verkeerd’. Want in een oprecht zoeken laat God Zich altijd vinden. Hij ‘beloont’ immers degenen die Hem zoeken. Zie verdere uitleg in onderstaande urls:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/22803/god-zoeken-en-vinden

www.refoweb.nl/vragenrubriek/19301/proberen-god-te-zoeken

www.refoweb.nl/vragenrubriek/25203/leven-met-de-heere-is-zo-ver-weg

www.refoweb.nl/vragenrubriek/15510/bidden-om-geloof