Lak aan het geloof

M. F. (Irma) Roobol-van der Sluijs / 4 reacties

Vraag

Ik heb de laatste tijd echt lak aan het geloof. Ik heb het al langer, maar de laatste tijd vloek ik ook met daarbij de gedachte: Als God bestaat/terugkomt of als ik dood ga, ga ik toch wel naar de hel, of ik nou vloek of niet. Wat moet ik hier mee?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Heb jouw vraag een paar maal gelezen. En ook tussen de regels door gelezen. Dan proef ik eenzaamheid, boosheid, wanhoop... Zal ik eens wat zeggen? Jij hébt geen lak aan het geloof! Anders zou je hier niet mee zitten. Dan zou je deze vraag niet stellen.

Ik denk dat jij erg teleurgesteld bent, je afgewezen voelt en je alleen voelt. Je hunkert naar bevestiging. Schreeuwt om een antwoord op de vele vragen die je hebt!  Ik denk dat je gekwetst bent en boos bent op God! En op jezelf, omdat je vind dat je zo slecht bent. Waarom zou God naar jou omkijken? Je bent het niet waard... toch?

Weet je, je kunt vloeken wat je wilt, tegen beter weten in, maar God heeft maar één reden om jou niet los te laten. Die reden is Hijzelf! Zijn liefde tot zondaren! Hij ziet je aan in Christus. Zo goddeloos als je bent, zó heeft Hij je lief!

Stop met denken dat je jezelf aangenaam voor Hem kunt maken. Je mag bij Hem komen zoals je bent. Hij staat zelfs op de uitkijk!

Wat moet ik ermee, vraag je. Gooi jezelf, desnoods al vloekend, in Zijn armen. “O God, wees mij zondaar genadig!” En je zal door Hem opgevangen worden. Je bent Hem dierbaar (!!), zonder dat je het weet en hoe slecht je jezelf ook voelt! Je ‘test de limits’ , maar eigenlijk smeek je om antwoord, om een handreiking van God. Hij steekt Zijn hand naar je uit! Grijp je die hand? Zelfs dát hoeft niet, Hij grijpt de jouwe en zegt hier en nu : “Kom maar bij Mij, Ik zal je rust geven...!”

Heel veel sterkte!

Irma Roobol

M. F. (Irma) Roobol-van der Sluijs

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Barendrecht
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Functie: Ziekenverzorgende Somatiek & Psychogeriatrie

Tags in dit artikel:

vloeken
4 reacties
hvdijk66
Wow, wat een gaaf antwoord!
Sammie2016
Vele mensen voelen zich zoals jij je voelt.
Misschien ben moet je wel een heleboel dingen doen of laten voor 'het geloof', onder druk van ouders, geloofsgenoten, geestelijken.
Maar je hebt geen (prettig) gevoel bij 'het geloof' en je ziet bij anderen ook dat het meer een verplichting/routine is en niet werkelijk gelukkig maakt.

Jij houdt niet van fake, je bent op zoek naar echte mensen en naar waarheid EN bovenal naar echte liefde.
Daar was ik in mijn jeugd ook mee bezig. Zie jij ook was ik zie, mensen die een masker op hebben of 2 gezichten. Heel verwarrend, de wereld is heel verwarrend, hard met weinig compassie.

Ben je een jonge vrouw (zoals op de foto) of een jongen man?
God ziet jouw lijden en heeft iets tegen je te zeggen ....
(Prediker 12:1) .. Denk aan je Grootse Schepper in de dagen van je jeugd, voordat de ellendige dagen komen (de oude dag met gebreken) en de jaren aanbreken waarin je zegt: ‘Ik geniet er niet meer van.’
hvdijk66
Hoi,

Je vraag laat me niet los. Ik hoop dat je verder kunt met het antwoord van Irma en de reactie van Sammie.

Misschien heb je ook iets aan het liedje ¨Schreeuwen naar de hemel¨ van Matthijn Buwalda.

https://www.youtube.com/watch?v=qMsEXiQdM10

Ik bid voor je.
ben db bd
ook ik geniet van de liefdevolle antwoorden hierboven.
Edoch, ik kan er niks aan doen, maar van vloeken schrik ik vreselijk. Zou dat wel mogen bij de vragenrubriek?

Een onzer zonen gebruikt als krachtterm: - let op hij lijkt eng, maar is het juist niet - 'krrijg de soterrria !!' (of zoiets)
Dat schijnt een bijzondere soort ongelofelijke zegen te zijn en behoudenis en het rrrolt ook nog heerrrlijk als je boos bent.

Ja, en dan is het gewoon zo dat ik uit de toch wel ruwe wereld van de bouw komp. Daar wordt soms best gevloekt. En ja, daar had ik toch wel een bijpassend probaat middel op gevonden, meen ik, wat ik stiekem zelf wel leuk vond.
Zou ik hem hier mogen vertellen?

De meeste vloekbeesten op de bouw roken ook nog en hebben derhalve een aansteker. Als ik daar om vroeg die even vast te mogen houden in de schaftkeet, dan kreeg ik die wel uit nieuwsgierigheid voor wat ik zou doen.
Nou ben ik toch ruim met vut, dus durf ik het wel te vertellen op Refoweb:
ik vroeg of ze hun vinger wilde uitsteken en wetende wat de verdoemenis betekent, hield ik dan gewoon die aansteker onder die vinger, met uiteraard zeer groot gevolg aan reactie.

Iedereen in de keet gaapte mij dan wel aan; is hij *$%# geworden? Vanwege mijn functie sloegen ze mij toch niet, maar mijn les kwam wel over:

'Als u om zo'n klein vlammetje reeds zo op tilt slaat, hoe kunt u dan zelfs herhaaldelijk de Allerhoogste vragen om in het helse vuur dat van zwavel brandt te worden geworpen?!'