Niets doen

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Heel duidelijk is het dat ik in genadetijd leef. Alleen, daarmee is ook heel duidelijk dat ik er zelf niets aan kan doen. Het is genade. Hoe moet ik nu mijn dagen invullen? Hoe doen jullie dit?

Antwoord

Niets doen? Wie heeft je dat wijsgemaakt? Je mag je lege handen uitsteken om die aangeboden genade in ontvangst te nemen. Niet als rechthebbende, maar als rechteloze. Hoe je dat doet? Door dagelijks te pleiten op de beloften waar Gods Woord mee vol staat en te geloven “dat God is, en een Beloner is dergenen die Hem zoeken” (Hebr. 11:6). Of nog mooier: “Nader tot God en Hij zal tot u naderen” (Jac. 4:8).

Zie ook: www.refoweb.nl/vragenrubriek/24881/bekering-genade-of-zelf-doen

3 reacties
Nina
'...... daarmee is ook heel duidelijk dat ik er zelf niets aan kan doen'.

O? Waar lees je dat zo duidelijk? Ik lees heel duidelijk in de Bijbel een oproep tot bekering. Herhaaldelijk. Wie zijn wij dan om maar lijdelijk te gaan zitten afwachten? Jij moet je bekeren, God wíl genade geven. En dan niet de Bijbel veranderen in 'bid maar veel om bekering', want dat staat er niet.
RSTHG21
Je zou de artikelen tegen de remonstranten en de kerkgeschiedenis er eens op na moeten slaan en kijken wat daar staat.
Emeth
Je kunt niet door goede werken genade verdienen maar je kunt wel vanuit genade goede werken doen uit dankbaarheid. Geen eer voor onszelf. Alle eer aan God.

Romeinen 3:23-24 Want ALLEN zondigden en missen de heerlijkheid van God, en worden OM NIET gerechtvaardigd door Zijn GENADE, door de verlossing in Christus Jezus.

Efeze 2:8,9 Want in GENADE bent u gered, door geloof, niet uit u, het is de gave van God; niet uit werken, opdat niemand zou roemen.