Overvallen door seksuele gevoelens

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

Ik heb een probleem dat erg hinderlijk is, vooral overdag. Ik kan plotseling, zonder enige aanleiding of prikkel, seksuele gevoelens krijgen. Zonder gedachten daarbij of zo. Ben dan gewoon bezig met dagelijkse dingen en opeens komt het. Wat er gebeurt is dat m’ vagina achter elkaar samentrekt alsof m’n lichaam denkt dat het seks heeft. Zeer vreemd. Ik heb daar vaak geen controle over. Soms is het al even bezig voor ik besef dat m’n lichaam dat weer aan het doen is. Wat kan dit zijn en is dit op te lossen? Het is zeer hinderlijk. Soms is het ook gewoon een fijn gevoel want het is een gevoel constant een beetje opgewonden te zijn, maar het is zeer onhandig als het zo vaak me ‘overvalt’. Ik hoop dat het te verhelpen is.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Om maar met de deur in huis te vallen: ik kan me goed voorstellen dat dit zeer hinderlijk kan zijn. Ik weet niet of je er dagelijks last van hebt? Er bestaat namelijk wel een aandoening waarbij mensen continu opgewonden zijn zonder duidelijke reden (PGAD). Hoe dat komt is bij mijn weten niet bekend en er is geen goede therapie voor. Uiteraard is het wel heel vervelend. Zulke mensen hebben daar vaak een schaamtegevoel over. Ik weet niet of jij de beschrijving van bovengenoemd aandoening herkent bij jezelf?

Ik zou je dus geen goede therapie kunnen aanraden, maar misschien kun je hierover in gesprek gaan met een professional?

Sterkte, vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief
1 reactie
Sammie2016
Hi zus,

onderstaande link geeft wat meer info.

https://www.gezondheidsnet.nl/medisch/continu-opgewonden.