Wielen

Ds. S.T. Lagendijk / Geen reacties

Vraag

Ik begrijp niet wat die “wielen” betekenen in Ezechiël 10.

Antwoord

In Ezechiël 10:2 wordt gesproken over “wielen.” In Ezechiël 1 wordt beschreven wat er met die wielen bedoeld wordt. Daar wordt het beeld geschetst van een troon op een soort wagen. Denk aan een soort strijdwagen met daarbovenop een troon.

In Ezechiël 10:2 geeft God een man, gekleed in linnen, de opdracht om de ruimte tussen de wielen van de wagen binnen te gaan en dan omhoog te klimmen, tot op de troon waarop de cherubs (engelen) zitten. Daar moet hij vurige kolen nemen. Deze vurige kolen moet hij op de stad werpen. Het werpen van vurige kolen op de stad wil zeggen dat de stad door het oordeel heen gereinigd wordt.

Ds. S. T. Lagendijk

Tags in dit artikel:

Ezechiël