Nieuw seizoen van “Wie is de mol”

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Terwijl ik dit schrijf is het nieuwe seizoen van “Wie is de mol” bijna begonnen. Het is een programma waar ik eerst niets van wist, tot overal op mijn (reformatorische) school klasgenoten erover begonnen te praten. Ik heb het programma ontdekt en ik merk dat ik er niet los van kom. Ik heb er vorige jaren jongerenavonden van de kerk e.d. voor overgeslagen en zie als een berg op tegen het nieuwe seizoen: hoe voorkom ik nu ooit dat ik wéér ga kijken? Ik wíl het niet, ik weet dat het programma niet tot mijn nut bijdraagt en zéker niet als ik er jongerenavonden voor oversla, maar het zorgt er wel voor dat ik mee kan praten op school. Het bizarre vind ik dat de meest refoklasgenoten erover praten en dat geeft mij het gevoel dat ik er niet bij hoor. Eerst voelde ik me wel eens schuldig als ik over dit soort dingen mee kon praten, maar dat is allang verleden tijd.

Ja, ik weet dat ik ervoor moet bidden of God ervoor wil zorgen dat ik niet in verzoeking val, maar hóe? Want die zaterdagavond overslaan red ik dan wellicht nog wel, maar de maandagavond is de verleiding niet minder groot! Zeker omdat nieuwssites je wel degelijk op de hoogte houden en daarnaast hoor je anders op school wel wat je hebt gemist. Ik weet echt niet wat ik ermee aanmoet!

Antwoord

Er is eerder een soortgelijke vraag verschenen. Lees het artikel 'Wie is de mol' in het archief van de vragenrubriek.