Schepping van de hel

Ds. J.L. Schreuders / 1 reactie

Vraag

Genesis 1:1 zegt: “In het begin schiep God de hemel en de aarde.” Geen woord over de hel hier. Wanneer en door wie is dan de hel (gehenna of hades) geschapen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Als Genesis 1 zegt: de hemel en de aarde, dan is met de hemel niet bedoeld de plaats waar God woont, maar de hemel zoals wij die boven ons zien. Over de schepping van de woonplaats van God wordt daar dan ook niet gesproken. God is er altijd geweest en dus ook de plaats van Zijn woning. Over de schepping van de tegenpool van de hemel (de hel) zegt de Schrift ons evenmin iets. Men zou kunnen denken dat deze door God bereid is toen de duivel en zijn engelen hun beginsel niet bewaarden. Meer zou ik er niet van durven te zeggen en wij moeten ook niet alles willen weten.

Hartelijke groeten
Ds. J. L. Schreuders

Lees meer artikelen over:

hel
1 reactie
hans0166
hel, hades en gehenna, zijn geen vervangende woorden voor elkaar.

Zoals de hemel een toestand is voor een totaal gelukkig leven bij God, is de hel het totale ontbreken van dat.