Twee jongens in de bus

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Bijna elke ochtend neem ik dezelfde vroege bus om naar mijn werk te gaan. Vaak zie je dan ook dezelfde mensen. Nu zitten er in mijn bus twee jonge mannen. De ene vind ik leuk, maar ik weet niet zeker of hij mij leuk vindt en of hij ook reformatorisch is. Met hem heb ik al vaker gezellig gekletst en volgens mij vond hij dat ook leuk. Ook laat hij mij vaak voor als we bij de overstap in de andere bus stappen. We zitten dan ook vaak naast elkaar, ook omdat de bus al best vol is. De andere jongen vindt mij overduidelijk leuk. Van hem vermoed ik dat hij zeker wel een christelijke achtergrond heeft. Deze jongen hou ik een beetje op afstand, omdat ik de ander leuk vind. Wat moet ik nu doen?

Een vriendelijke groet van een verliefd jong dametje.

Antwoord

Beste verliefde jongedame,

Gezellig kletsen, daar begint het mee, toch? Tijdens de busrit kun je best je gespreksonderwerp eens op het thema ‘reformatorische achtergrond’ brengen, lijkt me. Al was het maar door te bespreken wat je in het weekend hebt gedaan of gaat doen. Of hoe jij je avonden doorbrengt: naar catechisatie gaan of zo. Of vertellen welke boek je aan het lezen bent. Of vragen naar welk televisieprogramma hij het liefste kijkt... heel gewone daagse dingen, die jóu wel laten weten wat je weten wilt. En anders zit er niets anders op dan te vertéllen hoe jij denkt en/of te vrágen naar zijn levenshouding.

Wie weet of die andere jongen ook eens meepraat of lacht, of naast je zit. Daarvan hetzelfde: leer hem (beter) kennen en ontdek of een van de beiden méér gaat betekenen dan het zijn van leuke medepassagier.

Succes ermee en laat het me nog eens horen!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid