Zaligsprekingen

Ds. A.J. Schalkoort / 2 reacties

Vraag

Wat zijn zaligsprekingen?

Antwoord

Zie Mattheus 5-7 en bestudeer die aan de hand van de Bijbelverklaring van bijvoorbeeld Matthew Henry.

Hartelijke groet,
Ds. A. J. Schalkoort

Lees ook: alle artikelen met de tag 'Zaligspreking'

Lees meer artikelen over:

zaligspreking
2 reacties
Johangroen
De zaligsprekingen zijn de leidraad voor de wedergeboren christen, en niet eentje van de zaligsprekingen maar allemaal zullen ze van toepassing zijn op je nieuwe leven in en met Christus, dus niet denken dat je de zaligsprekingen moet zien als voorwaarden om wedergeboren te worden maar als vrucht ervan in de heiligmaking.
Jeremiah
De zaligsprekingen uit Mattheus en Openbaring zijn bemoedigingen voor Gods volk. Vruchten van het werk van Christus, Die ons leven is.