Onderzoek naar Calvijn

Ds. J.A. Mol / Geen reacties

Vraag

Wij doen een onderzoek naar Calvijn. Maar mijn vraag is, wat merk je nu nog van Calvijn? Kunnen jullie mij iets vertellen over de actualiteit van Calvijn (bijvoorbeeld wat betreft kerken).

Antwoord

Beste Calvijnonderzoekers,

Mooi om onderzoek naar Calvijn te doen. De invloed van Calvijn op protestantse kerken vandaag is moeilijk te overschatten. Je vraag vind ik echter te breed om een concreet antwoord te geven. In veel boeken is hier ongetwijfeld allerlei informatie over te vinden. Als je bepaalde concrete vragen hebt, wil ik mij daar graag in verdiepen. Wijsheid en zegen gewenst bij jullie onderzoek.

Met hartelijke groet,
Kand. J. A. Mol

Lees meer artikelen over:

Calvijncalvinisme