Maandag baaldag

P.M.G.P. Bos / 5 reacties

Vraag

Op maandag ben ik niet vooruit te branden. Ik lijkt wel depressief op de maandagen. Hoe komt dat? Ik weet dat veel mensen dit hebben. Is dit psychologisch te verklaren? En zijn er tips?

Antwoord

Depressief lijkt me niet, want dat ben je niet alleen op de maandagen. Het zou kunnen dat u door een onderbreking, op de zaterdag en zondag, van veel drukte enigszins uit balans raakt. Het zou ook kunnen dat u tegen de maandag op ziet vanwege wat dan ook. Een goede vergelijking zou zijn om eens terug te kijken naar vakanties e.d.

P. M. G. P. Bos

5 reacties
Jeremiah
Logisch. T duurt dan weer bijna een week voordat t zondag is, de beste dag van de week.
mortlach
Werk doen wat je leuk vindt kan ook helpen. Plus jezelf beschermen tegen klagers. Ik had nooit moeite met maandagen, maar die mensen die op maandagochtend binnenkomen en meteen "is het al vrijdag?" zeggen, dat is niet bepaald behulpzaam.
Lekkerbek
Inderdaad Jeremiah, de maandag ligt weer t verste bij de zondag vandaan, ook ik vind dit om die reden de naarste dag!
Veel mensen slapen slecht in de nacht van zondag op maandag. Je hebt t werk of school 2 dagen kunnen laten rusten maar dan wordt er weer wat van je verwacht. Je moet weer in t ritme komen, als je er eenmaal in zit gaat het goed maar die overgang is voor sommigen groot. Plan op maandagavond wat leuks, dan heb je iets om naar uit te kijken. Of ga voor je naar t werk gaat sporten.
Of plan juist je vrije dag op maandag
FranklinAke
Op maandag komt satan misschien om hetgeen op zondag gezaaid is weg te roven.
Sjocklet
Misschien een beetje vreemde reactie maar toch de volgende tip:
Kijk eens naar je eetpatroon in het weekend en vergelijk dat met je eetpatroon op maandag (en de rest van de week). In het weekend eten we vaak (veel) lekkere dingen waar veel suiker/vet of wat al dan niet in zit en maandag pak je je gewone eetgewoonten weer op. Het kan er voor zorgen dat je inderdaad niet 'vooruit te branden' bent.