Geen bloed

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik heb een vraag waar ik al een poosje mee loop. In het paradijs was er nog geen bloed, dat was pas na de zondeval. Is het dan zo dat Adam uit water en Geest bestond en dat dat na de zondeval (zoals ook bij de Egyptenaren water in bloed werd veranderd) is veranderd in bloed? Dus dat alleen al het feit dat wij bloed hebben ons herinnert aan de zondeval?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Waarom denk je dat er in het Paradijs geen bloed was? Waar staat dat? Niet in de Bijbel in ieder geval. Of bedoel je dat er voor de zondeval geen bloed gevloeid heeft? Graag een verduidelijking van je vraag, eventueel samen met je mailadres.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
mortlach
Geen bloed? Dit heb ook ik nog nooit eerder gehoord. Even googlen levert op dat dit inderdaad door de marge wel eens is geopperd, maar dat dit al zo'n 15 jaar niet meer wordt besproken.
FranklinAke
Bijzondere redenering. In Genesis kan je er in ieder geval geen grond voor vinden.

Op Golgotha was wel bloed................