Boekenkeuze

E. van Doorn / Geen reacties

Vraag

Ik vind het leuk om te lezen. Nu vraag ik mij alleen af wat je kunt lezen. Ik houd van boeken, zoals “The fault in our stars”, “Dear John” en “Sonny Boy”. De laatste is echt mijn favoriet, omdat dit verhaal waargebeurd is. Het boek heeft mij echt geraakt. Er zijn nog veel meer boeken die ik zou willen lezen. Het zijn dan vooral verhalen die op waarheid gebaseerd zijn. Ik ben dus niet echt voor fantasieboeken, maar meer van de realistische verhalen. Toch vraag ik mij af of ik zulke boeken kan lezen, omdat er misschien ook dingen in staan die volgens de Bijbel verkeerd zijn.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat leuk dat je van lezen houdt. Zoals je zelf al schrijft kunnen boeken je raken, zeker ook waargebeurde verhalen. Je komt als het ware binnen in het verhaal van een ander mensenleven en je leeft een stukje intens mee.

Je vraagt of je zulke boeken kunt lezen. Ik zou je een vraag willen stellen: ga jij in het dagelijkse leven om met mensen die alles precies doen zoals in de Bijbel staat? Een leven van iemand is niet perfect dus als het een eerlijk boek is, vertelt het ook dingen die in strijd zijn met de Bijbel. Aan de andere kant: wanneer in het hele verhaal dingen worden gedaan of verheerlijkt die in strijd zijn met Gods Woord, zou je je kunnen afvragen of dat een boek is dat je zou willen lezen.

Misschien kun je de volgende vraag voor jezelf beantwoorden bij het lezen van een boek: waarom lees ik dit? Als je die vraag eerlijk voor jezelf beantwoordt, vermoed ik dat je prima weet wat je wel en niet wilt lezen.

Met vriendelijke groet,
E. van Doorn

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Functie/specialisme: jongerenpastoraat

Tags in dit artikel:

boeken