Maagzuur

drs. A.J. van den Noort / Geen reacties

Vraag

Hoe kom ik toch ooit van mijn maagzuur af? Ik ben o zo bang voor keelkanker of slokdarmkanker door al dat maagzuur. Ik heb al pantaprazol, omaprazol en ranitidine geprobeerd. Ook gastrilox en maalox, maar het is volgens mij symptoombestrijding en de bijwerkingen zijn niet te verdragen vind ik. Ik zoek een middel wat mij definitief van maagzuur af helpt. Ik moet ook afvallen, eigenlijk van 103 kg naar 75 kg ofzo als dat lukt, zodat hopelijk de maagklep weer beter gaat fuctioneren, beter sluit.

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik wil je graag verwijzen naar www.thuisarts.nl Dit is de voorlichtingswebsite van het Nederlands Huisartsen Genootschap. Op www.thuisarts.nl/maagklachten/ik-heb-chronische-maagklachten is veel informatie te vinden over maagklachten. De verwachting is dat (forse) gewichtsreductie een goed effect op je klachten zal hebben.

Drs. A. J. van den Noort