Het naleven van de wet

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over het naleven van de wet. De wet is gegeven aan het joodse volk. Met het komen van de Heere Jezus is de wet vervuld. Moeten wij ons nu nog aan de wet houden en waar kun je dat in de Bijbel vinden?

Antwoord

Jezus zegt: "Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden (af te schaffen); Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen (Matt. 5:17). Zie verder onderstaande urls:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/24246/de-wet-houden/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/23738/relevantie-oudtestamentische-wetgeving/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/14762/vrij-van-de-wet/