Zendingsdiensten en -bijeenkomsten

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Ds. Heikamp. Waarom dragen de vrouwen tegenwoordig geen hoeden meer tijdens zendingsdiensten en -bijeenkomsten? Als het woord van God centraal staat en opengaat, is een hoofddeksel toch een eerbiedige onderworpenheid? We hoeven toch niet met die trends mee doen, als we ons schamen met een hoed? En trouwens 1 Korinthe 11 lijkt me duidelijk?

Antwoord

De zendingsdiensten en -bijeenkomsten waar ik kom en over lees van de andere diensten is mij dit euvel niet bekend. Vanuit 1 Korinthe 11 is het dragen van een hoofddeksel te doen gebruikelijk in de samenkomsten. Misschien kunt u uw vraag aan een dominee stellen waarvan u weet dat hij zulke diensten belegt of er in voorgaat waarin uw constatering plaats vindt.

Hartelijke groeten van één die de kerkdiensten bezoekt en er in voorgaat zonder  hoofddeksel. Daartoe ben ik man.

Ds. J. D. Heikamp

Tags in dit artikel:

hoofdbedekking