Niemand is goed behalve Eén

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik heb een vraag over Lukas 18. In vers 18 vraagt de rijke jongeling: “Goede Meester, wat doende zal ik het eeuwige leven beërven?” De Heere Jezus antwoordt daarop in vers 19: “Waarom noemt u Mij goed? Niemand is goed behalve Eén, namelijk God.” De vraag die bij mij nu naar boven komt is de volgende: Waarom rekent de Heere Jezus Zichzelf hierbij terwijl Hij zonder zonden is? Ik heb er zelf wel over nagedacht maar kom er niet echt uit.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zie voor het antwoord onderstaande url:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/24500/goede-meester/

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
CrA
Die rijke jongeman noemde Jezus: Goede Meester. Als Jezus vraagt, waarom noem je Mij goed en vervolgens zegt, dat er niemand goed is behalve God, dan had deze jongeman geen andere conclusie kunnen trekken, dan dat Jezus God is. Jezus lokte hem als het uit om tot die conclusie te komen. En als hij die conclusie getrokken had, dan had hij beseft Wie Hij was die tot hem sprak: “Verkoop al wat u hebt en deel het uit onder de armen en u zult een schat hebben in de hemel. En kom dan en volg Mij.”