Kernwapens Noord-Korea

Redactie Refoweb / 8 reacties

Vraag

Er is in de westerse landen enorm veel zonde en goddeloosheid. Zou het kunnen dat God Noord-Korea, als ze een kernwapen hebben, gaat gebruiken om ons te straffen?

Antwoord

Nee, dat kan niet. Noord-Korea heeft waarschijnlijk al kernwapens maar hun raketten hebben niet het bereik tot in Nederland.

Misschien is het tevens goed om de artikelen uit het archief over 'angst' eens door te nemen.

8 reacties
mortlach
Natuurlijk hoeft Noord-Korea Nederland niet te raken om de boel flink op stelten te zetten. De VS, Zuid-Korea of Japan is daarvoor voldoende, want als dat gebeurt, escaleert het ongetwijfeld helemaal de pan uit in de regio.

Maar verder lijkt het me niet erg behulpzaam deze crisis in Goddelijke termen te gaan zien. Als God ons zou willen straffen voor onze goddeloosheid, kan hij dat ook wel zonder 'hulp' van Noord-Korea.

En als je rampen gaat zien als straf van God, wat hebben grote delen van Afrika dan allemaal wel niet gedaan? Of Venezuela waar het op dit moment een puinhoop is, of... Noord-Korea, waar het ook niet bepaald goed toeven is momenteel. Als het helemaal verkeerd zou gaan, lijkt me dat de inwoners van NK een heel stuk zwaarder zouden worden gestraft dan het Westen.
Mh
Zeker weten doen we zulke dingen nooit. God is vrij in alles, kijk bijvoorbeeld naar Sodom, dan is de maat van de zonde vol.

Maar ik denk ook niet dat God NK gebruikt om het Westen te straffen. Het zijn angstige ontwikkelingen, en dat is ons ook zeker voorzegd in de Bijbel.
Ik ben van mening dat het speculeren blijft.

Hetgeen waar wij ons mee bezig moeten houden is: Ken ik Jezus als mijn Verlosser? Ben ik aan mezelf gestorven en aan Christus' voeten neergevallen?

Dan doet NK of een andere bedreigende situatie er niet toe. (Is uiteraard zeer ernstig, maar als wij op een boom rijden bijvoorbeeld moeten wij eveneens voor God verschijnen.) Mensenwerk zal nooit Hem oversteigen.

Wat mij geruststelt is: Het loopt mijn God nooit uit de hand. Maranatha!
henkie
Misschien zou het wel eens omgekeerd kunnen zijn. In Noord-Korea ben je je leven niet zeker als je een Bijbel op zak hebt. Over zonde en goddeloosheid gesproken...
dorpeling
@ Mortlach, niet alleen de regio. Wanneer er maar genoeg kernwapens gebruikt worden, zal de atmosfeer zo vervuilen dat oogsten mislukken, honger en ziektes over de hele wereld komen.

@Mh, dat te weten kan inderdaad een grote troost geven. Maar, hoever zal Hij het toelaten?

Bid met mij mee dat de wereldmachten inzien dat het gebruik van die troep de hele wereld zal beschadigen, en zich wel honderd keer zullen bedenken om ze ook daadwerkelijk in te zetten..
Sammie2016
Nee hoor wees maar niet bang.
In Openbaring staat dat God alle machthebbers zal gebruiken om valse religie "Babylon de Grote"te vernietigen.
Niet alleen de westerse wereld zal hier getuige van zijn maar de hele wereld.
Lees Openb 17:15-18.
Jeremiah
"Nee, dat kan niet. Noord-Korea heeft waarschijnlijk al kernwapens maar hun raketten hebben niet het bereik tot in Nederland."

Vreemd antwoord, alsof er buiten Nederland geen westerse landen zijn. Alsof wij niet diep, diep in de penarie zouden zitten als die Trump of Kim gek gaat doen tegen andere westerse landen.. Maar boven alles: alsof God niet middelijkerwijs straft. We verkeren in een zeer acuut en groot gevaar. De situatie is ernstig en griezelig. Vanwege onze goddeloosheid en onbekeerlijkheid. Gods molens malen langzaam, maar zeker.

Bijkomend diplomatiek probleem is dat Trump aan het dreigen is geslagen, terwijl ie niets kan doen. ‘Het ideale scenario voor Noord-Korea is aanhoudende dreiging, waarbij Trump dreigementen uit die hij niet kan waarmaken. Dat tast zijn geloofwaardigheid aan. Dan kan Pyongyang eind augustus of begin september opnieuw een raketlancering doen, en wellicht ook een nieuwe kernwapentest.’ (Prof. Breuker)

In en rond Seoul wonen zo'n 25miljoen mensen. Allemaal binnen schootsafstand van de 5000 stuks Noord Koreaanse artillerie. Iedereen weet dat het westen veel, veel eerder had moeten ingrijpen.

We zijn echt te laat. Die wetenschap verlamt. (prof. Breuker)

Ondanks alles gaat het toch goed voor Gods kinderen, want de Heere Jezus stelt zijn discipelen (en dus Gods kinderen) gerust:

"En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet."

Het einde komt er snel aan, maar is nog niet want: "Ik heb geen lust aan den dood des stervenden, spreekt de Heere HEERE; daarom bekeert u en leeft!"
John61
Er is m.i. wel degelijk een oplossing mogelijk voor de Noord-Koreaanse dreiging en dat is veel meer Rusland en China er bij betrekken. Feitelijk is voor deze twee landen de dreiging qua gevolgen van een oorlog net zo groot, zo niet groter. Als de USA, Zuid-Korea en Japan consequent en publiek herhalen dat er geen enkele behoefte is om Noord-Korea aan te vallen en de militaire oefeningen en dreigende taal achterwege blijven, ook niet als antwoord op provocaties, zal elke Noord-Koreaanse dreiging en raketlancering m.i. een Russisch-Chinese reactie krijgen.
mortlach
Iedereen doet alsof Kim Jong Un een instabiele malloot is die in een gekke bui zijn hele land zou opblazen. Maar in werkelijkheid is het een berekende dictator die er alles aan zal doen om zijn macht te behouden. En je land door Amerika laten wegvagen is dus niet in Kims belang. Dat gedreig en wapengekletter is dan ook meer voor eigen publiek, om de bevolking er nog maar een keer aan te herinneren dat alleen de grote leider Kim hen kan beschermen tegen de boze Amerikaanse horden.

Nee, als er iets gebeurt, zal dat vrees ik zijn omdat Trump een volslagen verkeerde reactie geeft op iets wat hij gewoon zou moeten negeren. Maar Trump heeft een nogal dunne huid en een belachelijke wraak- en vechtmentaliteit.