Huwelijk vol ruzie

C. M. Chr. Rots - de Weger / 4 reacties

Vraag

Mijn vraag is de volgende. Ik ben achtten jaar getrouwd. Ons huwelijk gaat heel moeizaam. Vanaf het begin hadden wij al ruzie, ook toen er geen kinderen waren. Heel vaak stuurt ze ook aan op een ruzie. Om de kleinste dingen gaat ze vreselijk te keer. En uit eindelijk heeft ze altijd gelijk. Als ik een keer boos word zegt ze: “Zo kan ik niet jou praten.” Of ze zegt: “Als het jou niet aan staat, dan ga je toch weg.” Ook weigert ze om te vrijen als ik haar benader. Ik heb besloten om te blijven voor de kinderen. Maar ik vraag mij af hoelang ik dit volhoud. Kunt u mij advies geven hoe ik hier mee om moet gaan?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Een moeizaam huwelijk dat al achttien jaar stand houdt... het beste advies dat ik u via het anonieme van Refoweb kan geven is: léés over de verhouding tussen mannen en vrouwen en trek daar lering uit.

Ik hoef geen titels te noemen, want er zijn vele goede boeken op de markt. Googlen, naar de winkel c.q. bibliotheek gaan, zoeken in eerdere antwoorden op Refoweb zijn mogelijkheden.

Of praten met een psycholoog cq. relatietherapeut. Misschien zijn beide sporen tegelijk te bewandelen en wellicht ziet uw echtgenote ook het nut wel in van ‘werken aan de huwelijksrelatie’.

Bijzonder vind ik het, dat u als man -dat is een aanname, maar zo lees ik uw brief- aan de bel trekt. Moedig ook. Nu u deze eerste stap hebt gezet, wens ik u veel tact en wijsheid toe om ook vervolgstappen te gaan ondernemen!

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

relatieproblemen
4 reacties
VrouwkeZondernaam
www.abconsults.nl/huwelijk-relatietherapie
oranjetraat
Ik heb jou verhaal gelezen ik zie er veel in wat mij is overkomen.
Wil je contact zoeken is prima ik zie het wel.doe een reactie naar refoweb.
dan komt het helemaal goed .sterkte man dat ben je nodig
afz onbekend
M01
Ik ben ook een man, en nu ca. 20 jaar getrouwd. Het zou ook mijn verhaal kunnen zijn. Tot een gesprek met mijn vrouw komen hoe aan ons huwelijk te werken lukt niet. Ook in ons huwelijk lopen dingen niet goed, maar ze gaat ieder gesprek uit de weg. Samen een wandeling maken, samen een keer een paar dagen uit en tijd voor elkaar te hebben? Krijg ik niet voor elkaar. Nooit meer een arm om je heen te krijgen, nooit meer je hand vastpakken als je wel een keer samen wandelt, met tegenzin een zoen ontvangen, en nooit er een geven. Op je verjaardag je niet fatsoenlijk kunnen feliciteren. Op iedere fout die ik maak, krijg ik de wind van voren, of ik word weer voor een dag genegeerd. Ik weet het, ik heb ook mijn gebreken, tekortkomingen en fouten, maar ik krijg het niet voor elkaar om eens met z'n tweeen te bespreken wat er nu is waardoor ze mij niet meer die liefde kan laten merken waar ik als man zo naar verlang. Een gesprek met een relatiedeskundige? Dan gaat ze echt niet mee, en ze komt daardoor in nog meer weerstand.
Sterkte.
oranjetraat
Wat een eerlijk verhaal is dit ook weer.maar precies de waarheid.
Zij meende bij mij echtscheiding te moeten aanvragen,tot zover ging ze
Ben nu gescheiden wat een rust dat er over je heen komt.
Zoek maar eens op wat een narcist is dan word alles duidelijk.
En de kerk viel over mij heen omdat ze het niet willen begrijpen.
Op mijn werk kon ik lachen ,thuis was het alleen maar ruzie ,en commentaar.
Sterkte toegewenst dat zijn jullie nodig , houd stand.
Als jullie willen praten dat kan altijd.
afz onbekend