Op zoek naar Jezus en Bijbelgetrouwe verkondiging

Ds. Joh. Post / 1 reactie

Vraag

Beste dominee Joh. Post. Vandaag heb ik de preek die u op Hemelvaartsdag gehouden hebt, teruggeluisterd. Over Christus Die wordt thuisgehaald. Allereerst wil ik God danken voor de mogelijkheden van Kerkdienstgemist en dat ik bij uw gemeente uitkwam door Zijn leiding. Daarnaast bedank ik ook u voor de preek.

Zelf ben ik zoekende naar een andere kerk. Momenteel ben ik nog lid van een kerk die niet bij de reformatorische kerken behoort. Ik merk dat mijn relatie met Jezus niet meer leeft: het is als in de woestijn zonder water. Ik weet niet of ik bekeerd ben; ik ga leger de kerk uit dan ik erin ging vanwege de prediking die ik niet begrijp. Door preken in uw gemeente kom ik voor het eerst in aanraking met vragen die ik nog niet eerder heb gehoord: ben je bekeerd, heb je de Heere werkelijk lief en... het kan geen uitstel lijden. Ik ben voor het eerst stilgezet. God zo ontzettend dankbaar. De zaken die ik mis, ervaar ik wel in uw gemeente.

Het is mijn allerdiepste verlangen om de Heere Jezus lief te krijgen, Hem als mijn persoonlijke Zaligmaker te leren kennen en met Hem te leven, met plezier naar de kerk te gaan, om God en de gemeenteleden te ontmoeten (de gemeenschap die ik nu mis) en de preken te begrijpen. Ik zit nu met zo’n verhard hart in de kerk en ik zie niet meer uit naar kerkdiensten in mijn eigen gemeente. Er is ook geen andere HHK bij mij in de buurt. Dit is al ruim een jaar zo. Elke dag een dag dichter bij Zijn wederkomst op de wolken, zo onbekeerd en met een verhard hart durf ik niet voor Hem te verschijnen. Ik heb al belijdenis van mijn geloof gedaan, omdat ik de keuze voor God niet kon uitstellen. Helaas kon ik door omstandigheden niet aanwezig zijn bij het Hemelvaartsappel... Wat adviseert u? Ik verlang zo naar Jezus.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste briefschrijver,

Bijzonder hoe de Heere in je leven werkt. Treffend voor het werk van de Heere is ook het verlangen naar Zijn Woord, de Bijbel, in het lezen ervan en in de preken daaruit.

De angst, de vrees, dat Jezus Christus eerder terug zal komen als dat jij bekeerd bent, geeft veel spanning en haast om Hem te leren kennen als je persoonlijke Verlosser en Zaligmaker. Dat kan ook geen uitstel lijden.  Hoe dat moet?  Wie hem nederig valt te voet, zal van Hem Zijn wegen leren. De vernieuwing van ons hart en leven is en blijft een wonder van genade.  Maar als de Heere je zo onrustig heeft gemaakt door Zijn Woord, is Hij reeds aan het werk in je leven.  Dat is altijd genade en werk van Zijn Geest. Dat werk zal Hij voleinden, afmaken, volmaken tot op de dag van Jezus Christus.

In de buurt is er geen HHG. Ik kan mij deze zorg wel indenken.  Is er in de buurt wel een andere gemeente, hoe die ook heten mag, die een Bijbelgetrouwe prediking brengt? Bezoek die. Het hoeft niet persé een HHG te zijn. Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar ongetwijfeld kun je wel wat zoekwerk doen.

Juist het komen onder een Bijbelgetrouwe verkondiging is voor je geestelijke leven en het komen tot Jezus Christus als tot je Redder en Zaligmaker van wezenlijke betekenis. En wanneer dat onmogelijk is, is het internet in deze een bijzonder middel om de prediking te horen. Wel zou ik je het advies willen geven om niet van de ene naar de andere te ‘hoppen’. Blijf bij een bepaalde gemeente wanneer je daar het voedsel vindt dat je zo ontzettend nodig hebt, het Brood des Levens.

De Heere zij met je en zegene je met de overvloed van Zijn genade, die Hij heeft zelfs voor de grootste der zondaren.

Hartelijke groet
Ds. Joh. Post

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Lunteren
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

kerkkeuze
1 reactie
hvdijk66
Wat een mooie vraag en wat een mooi antwoord.

Beste vragensteller, het is geweldig dat je naar Jezus verlangt. Daarmee zit je gelijk bij het meest essentiële van het geloof en van het leven. Ik bid dat je mag ontdekken en ervaren dat juist Jezus verlangt naar jou!

Misschien ken je ook het lied dat dezelfde titel heeft als jouw noodkreet: "Ik verlang naar Jezus"

Ik verlang naar Jezus;
kostbaar Lam, dat stierf voor mij.
Aan het kruis droeg Hij mijn schuld,
met zijn bloed kocht Hij mij vrij.

Ik verlang naar Jezus;
o mijn ziel, verhef zijn naam.
Ooit droeg Hij de doornenkrans,
nu de overwinnaarskroon.

Refrein :
Hij verdient ontzag en eerbied;
alle glorie voor zijn naam!
Hij alleen verdient de hoogste eer;
Hij, die heerst in eeuwigheid.

Ik verlang naar Jezus;
alles zucht, tot aan die dag
dat de aarde vol zal zijn
van de glorie van uw naam.

Refrein 2 :
U verdient ontzag en eerbied;
alle glorie voor uw naam!
U alleen verdient de hoogste eer;
U, die heerst in eeuwigheid.

U bent eindeloos mooi. )
Mijn hart getuigt, mijn ziel zingt uit: ) 4x
Heer, U bent oneindig mooi. )

(Refrein 2)

U bent eindeloos mooi. )
Mijn hart getuigt, mijn ziel zingt uit: ) 2x
Heer, U bent oneindig mooi. )

Ik verlang naar Jezus;
kostbaar Lam, dat stierf voor mij.
Heel mijn leven geef ik U;
Heer, laat dat mijn offer zijn.